samling av design fra tyler pate inkludert pencil head, en cutter, og vector boss

Meet Tyler Pate

"For me, The Creative Pain is about removing the stigma around struggle and embracing it as an essential, transformative part of growth."

Tyler Pate: Så kreativt at det gjør vondt!

Se, vi kan være litt partiske, men Tyler Pate, aka @thecreativepain, er et slags geni. Mengden kreativitet, særpreg og godt humør samlet i dette en person er på grensen til å være overmenneskelig. Heldigvis for oss, er han også en stor fan av klistremerker, noe som betyr at vi får være med på hans kreative eskapader regelmessig.

Vi benyttet anledningen til å snakke med Tyler om alt fra hans kreative reise, den daglige kampen med alltid å ønske å opptre, til hvorfor en romcowboy-robot kan være toppen av menneskelig kunstnerisk prestasjon.

Tyler Pate aka The Creative Pain with a cartoon face sticker over one eye, standing in front of colorful artwork.

Tyler Pate, artisten bak The Creative Pain, har vært en del av StickerApp-universet i nesten et tiår. Da vi gravde fram hans aller første bestilling fra 2016, ble selv han overrasket.“Det er vilt å tenke på hvor lenge siden det var,”han lo,“I’ve made a lot of stickers since then.”

På den tiden var The Creative Pain ikke et merke, ikke engang i nærheten. Det var et kreativt eksperiment sent på kvelden, en liten serie han jobbet med etter arbeidstid, mer om nysgjerrighet enn strategi. Han utforsket ideer, lekte med illustrasjonsstiler, og sakte, uten å tvinge det, begynte noe å ta form. Over tid utviklet de eksperimentene seg til en gjenkjennelig visuell identitet, så et merke, og deretter en plattform for kreativ ærlighet, vekst og fellesskap.“Det startet bare for moro skyld, og det har vært spennende å se det vokse til hva det er i dag,” sa han.

Den usagte kreative utbrentheten

Det som gjør at The Creative Pain treffer så mange, er den personlige historien bak det. Tyler skapte det som en måte å forstå hva det virkelig betyr å være en kunstner og å gi navn til de rotete sidene som ofte forblir usagte: utbrenthet, kreativ blokk, selvtvil og toppene og bunnene som former hver skaperes reise. Da han knyttet kontakt med andre designere og illustratører, innså han hvor universelle disse følelsene var.

Two vinyl die-cut stickers showing two loafs of bread in a plastic container, and a cap with the text "booty hunter" on a dark background.

“Den kreative prosessen er utfordrende. Du vil ikke alltid få gjennombruddsidéene når du vil ha dem,”Tyler forklarte.“Men når du møter opp, selv på dagene når det ikke er ditt beste arbeid, gir du deg selv noe å bygge videre på, og det er slik vekst skjer.”

Han bryr seg dypt om å hjelpe kreative med å navigere i denne bransjen med mer bevissthet og sunnere vaner. Mental helse, bærekraftig arbeidspraksis og ærlige samtaler er kjernen i The Creative Pain. Lidenskapsprosjekter, sier han, er ofte der inspirasjon og drivkraft gjenoppstår. Den tankegangen endret ikke bare karrieren hans, men førte også til noen av hans favorittsamarbeid med merker og studioer.

“For meg handler The Creative Pain om å fjerne stigmaet rundt kampen og om å omfavne den som en transformativ del av vekst.”

Feirer milepæler og vekst

Gjennom denne reisen har Tyler opplevd flere milepælsøyeblikk som bekreftet at han var på rett vei. Å bli invitert til å holde foredrag på konferanser og workshops skiller seg ut som spesielt uvirkelig. Å dele prosessen sin med andre, gi tilbake til det kreative fellesskapet og hjelpe neste generasjon kunstnere har blitt en av de mest meningsfulle delene av karrieren hans. Noen av hans nærmeste venner er kreative kolleger han møtte underveis, en sirkel av talent og inspirasjon som holder ham motivert og jordet.

A collection of black and white sticker packs featuring a cartoon character and humorous text about creativity and motivation.

“Når alt kommer til alt, er jeg bare spent,” sa han. “Hvert prosjekt er en ny utfordring, et nytt puslespill, en ny sjanse til å skjerpe håndverket mitt.”

Hans stil befinner seg et sted mellom illustrasjon og grafisk design, en blanding som lar ham leke med perspektiv, form og historiefortelling. De fleste verk begynner i Illustrator før han går over i Photoshop, der han legger til tekstur, lyssetting og de lekne visuelle metaforene som definerer The Creative Pain. Mat, eksentriske karakterer og pop-inspirert humor er tilbakevendende gjester i arbeidet hans, og reflekterer alltid den følelsesmessige berg-og-dalbanen ved å lage ting.

Skjønnheten ved klistremerker

Klistremerker har vært en del av merket hans helt fra starten. Han deler dem ut på arrangementer, legger dem igjen rundt i byen, og har en roterende samling av nye design i beredskap.“De er en så morsom og tilgjengelig måte å dele kunsten din på,” sa han. I tillegg gjør de ham til en absolutt helt i øynene til hans niese og nevø.

Vi har samarbeidet med Tyler på mange StickerApp-prosjekter gjennom årene, men ett skiller seg ut som hans personlige favoritt. Q2-headerkortet fra this year fanget alt han elsker, fra den retro sci-fi-stemningen til fargene og teksturene.“En romcowboy-robot, tuller du? Det var en drøm,”han sa. Å se utskriften i person var øyeblikket da alt gikk opp for meg.“Jeg er virkelig stolt av den, spesielt når jeg vet at den er helt vektorisert.”

Colorful sticker packs with a cowboy design header, labeled "Sticker App," scattered on a surface.

Utholdenhet og Fremtidige Mål

Når det gjelder råd til spirende kreative, holder Tyler det enkelt: finn den delen av prosessen du elsker og fordyp deg i den. Lag lidenskapsprosjekter som viser hva du kan gjøre og, enda viktigere, hvor gøy du kan ha det mens du gjør det.“Det er der den virkelige veksten skjer,” sa han, og ærlig talt, det synes.

Når han ser fremover, har han et inderlig mål i sikte. Han ønsker å reise tilbake til sin lille hjemby i South Carolina og male en serie veggmalerier, ideelt sett med elever fra sin gamle barneskole som deltar.“Det ville ha blåst meg av banen da jeg var liten,” han sa.“Det føles som den perfekte måten å gi tilbake til stedet jeg kommer fra.”

The Creative Pain fortsetter å utvikle seg, men i sin kjerne forblir det nøyaktig det det var i begynnelsen: en kreativ gnist, en visuell dagbok og en påminnelse om at vekst, tilknytning og fellesskap ofte begynner i de tøffe øyeblikkene. Og noen ganger er den beste måten å dele det budskapet fortsatt et klistremerke.

For å holde deg oppdatert om Tyler Pate, sørg for å følge ham på Instagram, eller sjekk ut hans nettsted.

The Creative Pain X StickerApp

Blant de mange samarbeidene vi har gjort med Tyler, skiller noen seg mer ut enn resten. Og hvis du noen gang har bestilt en prøvepakke fra StickerApp, har du definitivt fått tak i noen av Tyler Pates kreasjoner.

Tyler er den kreative hjernen bak alle tre samplepakkene, the material sample pack, den labels sample pack, og vår helt nye product sample pack. Hver og en er den ultimate designerassistenten, laget for å inspirere, veilede, og hjelpe deg med å få mest mulig for pengene.

Designene hans viser vårt fulle spekter av klistremerke- og etikettmaterialer, i tillegg til forskjellige laminater, effektplasseringer, og mange av klistremerkeproduktene vi tilbyr.

labels sample pack from stickerapp, with labels printed on all materials, with rolls in the foreground and a hand holding the pack
material sample pack from stickerapp, with die-cut stickers printed on all material, with stickers laying in the foreground

Creative struggles and sweet stickers

The creative process is challenging. You won’t always have the breakthrough ideas when you want them. For me, The Creative Pain is about removing the stigma around struggle and embracing it as an essential, transformative part of growth. I'm grateful to be able to do what I do. Thanks, StickerApp, for being a part of my journey.

Tyler Pate, The Creative Pain

the creative pain logo with the pencil head mascot

Liker du det du ser? Jeg er her for å hjelpe.

Dine klistremerker fortjener det beste, og vi tuller ikke. Premium materialer, topptrykk og holdbarhet som ler av regn, sol og oppvaskmaskiner. Klistremerker fra StickerApp står tidens prøve like mye som de skiller seg ut fra mengden, noe som er det dine fantastiske design fortjener.

Spørsmål? Ville klistremerkeideer? Send meg en e-post på nora@stickerapp.com eller trykk på knappen nedenfor.

Merkene som elsker StickerApp

  1. "With Stickerapp we have found the right partner to take our storytelling to the next level. With the high-quality sticker sets for our AHEAD collection we were able to create a highly emotional and exciting product together. Individuality and freedom reflect the values ​​of the AHEAD road trip. Many thanks to StickerApp. We look forward to further joint projects."

  2. Omni Pollo Logo.

    "StickerApp is a perfect match for us with all the different materials, short lead times, efficient customer support and the fact that we can control cutlines directly in our original file etc. We both print stickers that we sell on our site as merch as well as beer labels for for some of our small batch exclusive beers."

    Omnipollo
  3. Yamay amakuchi soy sauce logo

    "At Yamay, we order labels from StickerApp for our products and are thrilled with the results. The stickers come in convenient rolls, ideal for our bottle application process, and the quality exceeds our expectations. The seamless ordering process and exceptional support from their staff make StickerApp a standout choice. We highly recommend them."

    Yamay Amakuchi Soy Sauce
  4. "Been ordering stickers for over two decades and StickerApp is by far the best I’ve ever come across. Awesome ordering experience, quality and service"

    HelloMerch
  5. Crooked moon brewing logo

    "StickerApp consistently offers outstanding service and product quality while creating unique products, even if it means taking risks. They provide comprehensive solutions, including labels, stickers, and graphic consulting. This is why we, Daniel Torisson and Jacob Pedersen, founders of Crooked Moon Brewing, collaborate with StickerApp."

    Crooked Moon Brewing
Continue